mandag 11. mars 2013

Bibelvers om Guds ord (uke 2)



Dag 1
Jesus
Lukas 24:45
“Og Han åpnet deres forstand så de kunne forstå Skriftene.”

Dag 2
Jesus
Johannes 1:1. 14.
1I begynnelsen var Ordet, og Ordet var hos Gud, og Ordet var Gud.”
14Og Ordet ble kjød og tok bolig iblant oss, og vi så Hans herlighet, den herlighet som Den enbårne har fra Faderen, full av nåde og sannhet.”

Dag 3
Jesus
Johannes 6:63
“Det er Ånden som gir liv. Kjødet gagner ingenting. De Ord som Jeg taler til dere, er ånd, og de er liv.”


Dag 4
Jesus
Johannes 8:31-32
31Da sa Jesus til de jødene som var kommet til tro på Ham: Hvis dere blir i Mitt ord, er dere i sannhet Mine disipler. 32Og dere skal kjenne sannheten, og sannheten skal gjøre dere fri.”

Dag 5
Jesus
Johannes 14:23-24
23Jesus svarte og sa til ham: Hvis noen elsker Meg, vil han holde Mitt ord. Og Min Far skal elske ham, og Vi skal komme til ham, og Vi skal ha Vår bolig hos ham. 24Den som ikke elsker Meg, holder ikke Mine ord. Og ordet som dere hører er ikke Mitt, men Faderens, Han som har sendt Meg.”

Dag 6
Jesus
Johannes 17:17
“Hellige dem i Din sannhet! Ditt ord er sannhet.”

Dag 7
Jesus
Johannes 20:30-31
30Også mange andre tegn gjorde Jesus framfor disiplene Sine, tegn som ikke er nedskrevet i denne boken. 31Men disse er skrevet ned for at dere skal tro at Jesus er Kristus, Guds Sønn, og for at dere ved tro skal ha liv i Hans navn.

____
Notat
* Alle Bibelvers er hentet fra Bibelforlagets 1997 oversettelse om ikke annet er notert


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentarer eller et spørsmål.

Det bes bare om at en er respektfull i dialogen, holder seg til temaet for innlegget og at en signerer med eget navn. Kommentarer som ikke følger dette kan bli fjernet.