mandag 8. april 2013

Bibelvers om Guds ord (uke 6)


Dag 1
Det Gamle Testamente
Salme 119:130
"Når Dine ord blir åpnet, gir de lys. De gir de enfoldige forstand."


Dag 2
Det Gamle Testamente 
Salme 119:160
"Summen av Ditt ord er sannhet, og hver eneste av Dine rettferdige dommer varer til evig tid."

Dag 3
Det Gamle Testamente
Ordspråkene 4:20-22
"20Min sønn, gi akt på mine ord, bøy ditt øre til min tale! 21La dem ikke vike fra dine øyne, ta vare på dem i dypet av ditt hjerte! 22For de er liv for den som finner dem, og helse for hele hans legeme."


Dag 4
Det Gamle Testamente
Ordspråkene 6:22-23
"22Når du vandrer omkring, skal dette lede deg, når du sover, skal de bevare deg, og når du er våken, skal de tale med deg. 23For budet er en lampe, og loven er et lys. Formaninger med rettledning er livets vei,"


Dag 5
Det Gamle Testamente
Forkynneren 12:13-14
"13La oss høre avslutningen på hele dette budskapet: Frykt Gud og hold Hans bud, dette gjelder alle mennesker. 14For Gud skal føre hver gjerning fram for dommen, sammen med alt det skjulte, enten det er godt eller ondt."


Dag 6
Det Gamle Testamente
Jesaja 40:8
"Gresset tørker, blomsten visner, men vår Guds ord står til evig tid."


Dag 7
Det Gamle Testamente
Jesaja 55:10-11
"10For som regnet kommer ned og snøen kommer fra himmelen og ikke vender tilbake dit, men vanner jorden og får den til å spire og skyte knopp, så den gir såkorn til såmannen og brød til den som spiser, 11slik skal Mitt ord være, det som går ut fra Min munn. Det vender ikke tomt tilbake til Meg, men utfører det Jeg har velbehag i, og det skal lykkes i det Jeg sendte det til."


_____
Alle Bibelvers er hentet fra Bibelforlagets 1997 oversettelse om ikke annet er notert

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentarer eller et spørsmål.

Det bes bare om at en er respektfull i dialogen, holder seg til temaet for innlegget og at en signerer med eget navn. Kommentarer som ikke følger dette kan bli fjernet.